Service på højt niveau

Jeg er en lille smule træt af de der Live chat, som hele tiden dukker op, når jeg er på nettet. Det er jo lige gyldigt, om jeg er inde og lede efter en vaskemaskine eller et par trusser. Der kommer altid en bling og en pop-op med en besked om, at ”Vi er her for at hjælpe dig. Er der noget, du vil spørge om? Skriv den besked her.”

Fint men…

Det er fint. Men kender I ikke til, at man bare en gang imellem vil kigge. Det kan være lidt intimiderende, når man sådan bliver opfordret til at skrive et spørgsmål lige med det samme, man er havnet på sitet. Man har jo ikke nået at kigge på den endnu. Jeg bliver lidt irriteret. Og hvis jeg er i det gode humør, så lukker jeg bare for den Live chat. Er jeg i det sure hjørne, ja, så springer jeg helt væk på sitet og finder et andet, der sælger noget lignende – eller noget helt andet!

Få den Livechat passet!

Har de ikke tænkt på, at det ikke er alle, der har lige nemt ved at udtrykke sig skriftligt? Vi er nogle, som godt kan lide at ringe op – også selv om vi ved, at det vil sige, at vi skal vente i noget tid i telefonkøen. Men det er der jo mange løsninger på. Der findes jo mange bureauer, der tilbyder telefonpasning – for eksempel dem her, så, alle de, som er i forretningens kundeservice, kan få en pause.

Det er jo et hårdt job at svare på vidt forskellige spørgsmål om forskellige produkter – størrelser, farver, materialer osv. Jeg forstår da godt, at mange forretninger tilbyder den der Live chat. Men det ville altså være rart, hvis den ikke lige popper op, lige så snart man har fundet siden. Kunne de ikke lære at vente bare et halvt minut?

Service på højt niveau
Rul til toppen